CONTUSIÓ MUSCULAR POSTRAUMÀTICA

Tothom durant la seva vida ha caigut a terra algun cop sense trencar-se cap os, però si no tractem aquest dolor romandrà molt temps en el nostre cos. Es tracta d´un dolor d´origen muscular, perquè es formen hematomes interns al múscul, els quals són a vegades difícils d´eliminar, sobretot en la gent  d´edat mitjana i avançada.

L´hematoma s´infiltra en les fibres musculars, això  crea un conflicte d´espai dintre del múscul, les fibres del qual pateixen una compressió que per si mateixa produeix dolor.
Les fibres nervioses que innerven al múscul, sotmeses a la pressió de l´hematoma, es veuran alterades en la seva funció: d´una banda les aferències sensitives a la medul.la portaran informació de dolor. D´altra banda , els músculs innervats pel nervi, es contrauran  d´una forma defectuosa i el moviment resultant de la seva contracció ja no serà tan bo com deuria.

Així doncs, ens trobem amb gent gran que ha sofert una caiguda d´esquenes i els costa tornar a les activitats
de la vida diària, inclòs caminar. Hi ha un gran dolor a la zona lumbopèlvica que impedeix caminar i mantenir-se dempeus amb normalitat, fet que no es resoldrà per si mateix.
El tractament amb fisioteràpia actuarà sobre els teixits tous (lligaments, músculs, fàscia , pell i tendons) amb
tècniques adients per disminuir la forta contractura muscular que es produeix en aquests casos, mobilitzar
els teixits anomenats per eliminar els productes tòxics acumulats arran del traumatisme així com restablir els moviments depenents de les estructures lesionades.

En Fisiocentre, fem servir l´Acupuntura en la primera fase de tractament per relaxar la contractura muscular, i per tant el dolor. Sinó apliquem la medicina tradicional xinesa utilitzem tècniques manuals miofascials, ja que treballant a nivell superficial, sobre la pell, fem una tracció dels músculs subjacents, que amb una força de intensitat mínima i en la direcció correcta trencarà l´hematoma.
Després, d´una forma més analítica, hem de buscar múcul a múscul  zones de máxima resistència, fibres amb aument de to, on deurén inhibir els punts gatell. El massatge profund en  perpendicular a les fibres també ens ajudarà a desfibrosar el múscul.
S´hauríem de corregir les alteracions  que s´haguéssin produït en les articulacions relacionades amb el traumatisme i en el cas de que hagi passat més temps, caldria  valorar possibles compensacions en articulacions a més distància,

Pautarem unes sèries d´ exercicis de contracció muscular isométrica a domicili per tornar a l´activitat normal del múscul. Després d´aquest treball indicarem uns estiraments per mantenir la màxima longitut dels teixits i afavorir la relaxació tant a nivell articular com muscular.