MASSATGE TERAPÈUTIC

El massatge terapèutic és una tècnica manual que s´aplica sobre parts toves del cos (músculs, tendons i lligaments principalment), amb l´objetiu de millorar el seu trofisme i calmar el dolor per assolir calitat en la movilitat de les articulacions.
Quan parleu amb el fisioterapeuta demanant-li un massatge per calmar el dolor, por exemple al muscle, territori on trobem el múscul trapezi.
Per què es produeix aquest dolor?

La causa pot ser EXTERNA:
  • contusió (un cop).
  • un esforç.
  • un accident laboral o de trànsit.
  • males postures.
  • climatológic (fred, vent ...)
També pot ser INTERNA:
  • estrès.
  • tensió emocional.
  • nutricional.
Prèviament al massatge, al Fisiocentre, et fem una exploració per evaluar còm t´haurem de fer el massatge perqué sigui eficaç.
El massatge terapèutic en zones àltament doloroses, ha de fer-se de forma lenta, treballant primer sobre la pell i el teixit cel.lular subcutani perqué rebren nombroses terminancions nervioses, que tot sovint són comprimides per la inflamació que hi ha al teixit muscular adjacent.
Després anirem abordant en profunditat les fibres musculars, analitzarem les contractures, per poguer desfer aquests cordons fibrosos d´una manera més adient en cada cas.
Amb el Massatge també treballem en la zona que el múscul s´uneix a l´os i afavorir la permeabilitat del teixit tendinós per disminuir la inflamació (tendinitits).
Així treballem sobre la pell, el teixigt subcutani, el tendó, el múscul i lárticulació,en aquest cas el muscle.

Els  coneixements d´Anatomia dels fisioterapeutes que treballen a Fisiocentre i la precisió de l´exploració del pacient, fa que el massatge sigui efectiu.