CONSEQÜÈNCIES DE L´ESTIU

Esperant que arribi l´estiu per poder disfrutar del bon temps, els dies més llargs, i les nits més fresques i per molta gent, temps de vacances.
Tot i que el calor ens sobra bona part del dia, la suportem bastant bé vestint-nos amb roba lleugera, hidratant-nos sovint, menjant lleuger i buscant l´ombra i la fresca a la platja o a la piscina.
També a l´estiu patim les conseqüències del fred.
La Medicina Tradicional Xinesa  descriu  des dels ulls, passant per la part posterior del cos en tot el recorregut de la columna i bifurcant-se per la part posterior de les cames fins el dit petit dels peus, el Meridià de la Bufeta de l´orina (Zu Tai Yang).
Aquest Meridià, i tota la zona anatómica que representa, té la peculiaritat de ser susceptible al Fred. La Columna Cervical, la Dorsal i la columna Lumbar estan doncs  a les incleméncies del fred també a l´estiu, o millor dit, sobretot a l´estiu.
La necessitat de fugir de el calor ens fa buscar la frescor de la corrent d´aire o de l´aire acondicionat.
Sort en tenim! però anem amb compte perqué una exposició perllongada a aquesta mena de fred o un fred molt intens ens pot despertar dolor i contractures a l´esquena, mal de cap sobretot el el front o al clatell, així com les cistitis per fred tan típiques de l´estiu,i dolors estesos en el recorregut d´aquest meridià com la  tendinitis de l´aquiles, dolor en la natja o del genoll.
Sembla que no pugui ser, però  durant l´estiu sovint tractem problemes com tortícolis o lumbàlgies  dolor a la zona cervical i també a les cames degut a aquest mecanisme lesiu.
Sobretot són propenses les persones que ja tenen alguna mena de problema a la columna: hérnia discal, artrosi cervical,lesions encara no resoltes per exemple sortint d´una lumbàlgia.
Tothom coneix alguna persona gran capaç d´augurar un canvi de temps pel mal que li fan els ossos, i és que el nostre cos té certa capacitat barométrica a percebre canvis en les condicions ambientals.
Les persones més sensibles a aquesta mena de fred no els cal més que:

•  anar previnguts amb un fular per preotegir-se la zona cervical
  • evitar exposar la zona lumbar al fred: vestim-nos amb peces que no deixin la zona des ronyons al descobert
  •  en la feina,enfocar la sortida de l´aire acondicionat  indirectament al nostre cos
  •  si surts a prendre algo , avita seure´t sota el raig d´aire artificial, i tampoc no ho facis enmig d´una corrent d´aire.

Tot i així a vegades no és suficient i ens despertem a l´endemà amb dolor a l´esquena, moviments restringits i tortícolis o lumbàlgies i fins i tot incapacitat a agafar aire sense que es desperti dolor a l´esquena o a les costelles.
Al nostre centre de fisioteràpia a Figueres tractem aquesta mena de dolors amb molt bons resultats:

• Acupuntura , que és la punció d´agulles molt fines en els punts estratégics del Meridià afectat per resoldre el problema,
  • Osteopatia, amb maniobres  de manipulació directa; maniobres reflexes on el tractament és lluny d´on tenim el dolor, moviments articulars per restaurar els moviments normals de les articulacions afectades,
  • Massatge, indispensable en qualsevol cas,
  • Exercicis de Respiració, per retornar l´equilibri global.

De totes aquestes técniques farem servir les que millor et puguin anar. Sabem que cada pacient necessita una atenció personalitzada tot i que el motiu del dolor sigui el mateix que el del pacient que hem atés abans.